Service & værtskab

"slå gnister" med afstand

Katja Slüter, direktør Best Western Hotel Hillerød

Krisen ramte hårdt og hurtigt. Vi oplevede vores professionelle verden ændre sig fra fuld belægning, travlhed i restauranten og spekulationer om at kunne tiltrække nok kvalificeret arbejdskraft til (helt bogstaveligt) korthuset ramlede i løbet af et par dage. På den værste dag modtog vi over 450 annulleringer. Over halvdelen af medarbejderne er hjemsendt med lønkompensation.

Som situationens alvor sank ind, blev jeg mere end nogensinde fast i overbevisningen om, - at skal vi rejse os, så skal vi holde åbent. Det lyder måske ulogisk, men vi er mere end et hotel. Vi har en funktion i vores område, og den skal vi udfylde lige nu. Lige nu skal vi være med til at sikre, at tilrejsende til områdets medicinalvirksomheder har et sted at bo. Men det kan vi ikke leve af alene. Derfor besluttede vi, at sadle restauranten om til take away.

Det er for os det største (og dyreste) kendskabseksperiment vi har gennemført. Vi valgte fra starten, at vi ville sikre vores elevers uddannelse. Både Frederiksborg Amts Avis og Hillerød Posten var interesseret i historien, og vi er i tæt samarbejde med den lokale erhvervsforening og Hillerød kommune.

Herfra var det så at skrue op for værtskabet og komme ud over stepperne.

Helt praktisk blev rollerne fordelt, og alle har en opgave i dette projekt. Køkkenet planlægger menu, køber ind og laver mad. Receptionen lægger opslag på hjemmeside og de sociale medier – og så taler vi med alle de skønne mennesker der ringer ind med bestilling – kendte og gæster vi endnu ikke har mødt.

Vi tager os tid til at snakke.

Værtskabet slår gnister når gæsterne kommer for at hente maden , og de bliver modtaget i døren af en smilende receptionist der hilser velkommen, og er der kø, sludres der i ventetiden. Vi har mødt fantastisk mange nye gæster, som vi glæder os til at være noget for også efter nedlukningen. Vi sørger naturligvis for at pakke kommende menuer og små gaver i poserne.

😊 – jeg håber vi kan være med til inspirere og bringe håb til kolleger, 

Katja Slüter, Direktør/General Manager

Best Western Hotel Hillerød & Restaurant krydderiet

katja@hotelhillerod.dk

FUGL LEONHARDT
Charlottenlund Stationsplads 2
2920 Charlottenlund
Tlf.: (+45) 77 33 00 00
Powered by Emply