Service & værtskab

"slå gnister" med afstand

Søren Kousgaard Lermark, Head of Events DGI Byen

Hvordan får du værtskab og service til at ”slå gnister” med afstand?

Når vi genåbner DGI Byen vil vi naturligvis sikre, at rammerne er i orden. Vores gæster skal være trygge ved, at vores lokaler, opsætninger, F&B og logistik lever op til myndighedernes anbefalinger. Vi vil selvfølgelig også tænke i tekniske løsninger, hvor fx digitale mødeplatforme kan supplere det fysiske møde. I stedet for at drukne gæsterne i adfærdsregulerende plakater, vil vi hellere bruge værtsskabet aktivt, så en af vores værter bruger et par minutter af gæstens møde til at forklare, hvordan vi omgås og håndterer situationen i DGI Byen. Vi tænker også i forskudte mødetidspunkter og fleksible serveringsformer, hvor frokosten fx er en madkurv, der kan spises under åben himmel. Men de fleste af disse tiltag vil nok for det første hurtigt blive hygiejnefaktorer, som gæsterne vil forvente er på plads, og formentlig vil de også finde et passende post-corona-leje med tiden, som er svært at spå om nu.

Vi vil derfor især sætte fokus på værtsskabets betydning, som vi i forvejen arbejder med at udvikle, og som også vil være relevant ud over genåbningsfasen. Hos DGI Byen handler værtsskab om nærværende ledelse og empowerment af frontpersonalet, så de har rammer og redskaber til at tage ansvar og handle som de unikke personer, de hver især er, og i overensstemmelse med den stemning, vi ønsker at skabe for vores gæster. Når man er vært, har man gæster, så det, vi allerførst vil gøre, er at ringe vores kunder op og have en dialog om deres ønsker og behov til genåbningen. Det input vil vi bruge til at afstemme vores hus og vores medarbejdere til genåbningen. Vi nåede lige før nedlukningen at introducere nyt intranet på app, og det vil være oplagt at lave e-learning og udveksle ideer via den. Vi har også i år etableret et ambassadørkorps med medarbejdere fra hele virksomheden. De har været aktive i implementering af vores nye strategi, men vil naturligvis også få en rolle i genåbningen som ledelsens sparringspartnere og kollegaernes go-to guys, der kan hjælpe med at implementere nye rutiner og bringe værtsskabet ind i den nye tid.

Det personlige møde er det, der skal slå gnister i DGI Byen – både det, kunderne deltager i, og deres møde med alle husets engagerede personligheder.

mange hilsener Søren, skl@dgi-byen.dk

FUGL LEONHARDT
Charlottenlund Stationsplads 2
2920 Charlottenlund
Tlf.: (+45) 77 33 00 00
Powered by Emply