Service & værtskab

"slå gnister" med afstand

Lasse Søndergaard Bursøe, Hotel Manager Kurhotel Skodsborg

Vi har brugt tiden til at renovere og ombygge, samt sikre en tryg og gennemtænkt genåbning. For os har det været vigtigt at vi ikke tager hele charmen ud af hotellet. Vi har åbent for alle dele af Kurhotel Skodsborg igen og det er fantastisk at kunne byde alle vores glade sommergæster velkommen.

Nøglen til succes ligger i dialog og information. Nedenstående kan I læse om nogle af de tiltag vi har taget for at skabe tryghed for gæsterne og personales under og efter Covid-19

Vi har taget gæstebrillerne på og været i alle afkroge af vores hotel. Benyttet os af skiltning, kustodebånd er taget i brug for at få skabt en ensrettede trafik i huset og vi mener selv vi er kommet godt i gang.

A person wearing a suit and tie

Description automatically generated

Receptionen:

Her har vi sat en plexiglasskærm op

Receptionisten spritter gæsteområdet af flere gange i timen. Ingen løse blade, brochure, papir og den slags ligger fremme.

Kuglepennen bliver udleveret af receptionisten og bliver efterfølgende samlet til afspritning inden ny udleveringen.

Nøgler sprittes af inden udlevering samt en velkomstkuvert – hvor i informationer om deres ophold ligger. Det var tidligere informationer som de også kunne finde på værelset med her, er de også fjernet.

Kontakt løs betaling og mobilpay

Vi er i gang med at få implementeret AeroGuest app’en der i endnu større grad giver vores gæster en mulighed for minimal kontakt til personale og andre.

Værelset:

Papir, kuglepen, magasiner er fjernet og tv fungerer som hotel mappe. Værelset for ekstra grundig rengøring og alle flader afsprittes inkl. fjernbetjening, telefon m.m.

Restaurant:

Vi har åbnet vores nye restaurant Brasserie Carl og det er gået over al forventning og vi ser ud over de mange hotelgæster også en stor interesse fra de lokale.

I vores restaurant følger vi alle de retningslinjer som sundhedsministeriet har kommunikeret.

Vi har ligeledes taget det skridtet videre og serverer alle måltider som tallerken serveringer under en klokke, det skaber en helt unik oplevelse for alle vores kunder

Vores menukort er lamineret og på bordet finder gæsten en QR-kode hvor de kan downloade menu kortet på telefonen.

Udendørs aktivitet:

Vi har udarbejdet vores egen guide til sightseeing i området omkring Skodsborg, som kan nås på cykel, og har sørget for at vores gæster bl.a. kan tilkøbe en picnickurv.

Vi har sørget for at der er ekstra mange aktiviteter for vores gæster denne sommer, hvor vi bl.a. har indkøbt flere cykler og picnickurve. Ønsker gæsterne at blive i vores have har vi købt forskellige træspil og benytter de sig af vores private strand har vi købt SUP boards. Træspil og paddleboards udlånes gratis i vores reception, hvor vi samtidig sikre at det er rengjort og af sprittet til den næste gæst.

Kommunikation med personalet under og efter Covid-19

Under hele denne periode med Covid-19, hvor hotellet har været lukket ned, har vi været i løbende dialog med personalet som er hjemsendt. Vi har i tekst og billeder forsøgt at holde vores hjemsendte medarbejdere opdateret på renoveringen og ombygningen af Kurhotel Skodsborg.

Vi satte et onboarding koncept i gang allerede da de første medarbejdere vendte retur efter hjemsendelsen. Det skulle sikre at de følte sig trygge i den nye hverdag med af spritning, værnemidler, afstand m.m. Efterfølgende er vi blevet en del af vores brancheorganisation Horestas ”Safe to visit” program, hvor alt vores personale via online kurser bliver holdt opdateret om de nyeste tiltag, råd og vejleninger fra myndighederne.

God sommer til jer alle.

Med venlige hilsner

Lasse Søndergaard Bursøe

Hotel Manager Kurhotel Skodsborg

Skodsborg Strandvej 139

2942 Skodsborg

FUGL LEONHARDT
Charlottenlund Stationsplads 2
2920 Charlottenlund
Tlf.: (+45) 77 33 00 00
Powered by Emply