Service & værtskab

"slå gnister" med afstand

Peter Feddersen, direktør Schæffergården Hotel & Konference

Hvordan får du værtskab og service til at ”slå gnister” med afstand ?

Den tætte kontakt skal være på distancen – tilgængelighed digitalt – ”live” chatfunktion til koordinatoren,  - eller måske direkte til restauranten? Kunne være med  billeder a la facetime løsning…..

Vi skal hilse fysisk – men på afstand….Hvordan hilser man? – nikker, nejer, bukker? – ”Hej - det er mig der sidder på chatten i dag”?

Nøglefri løsninger – vi kan tjekke ind og ud via mobilen(en lidt kostbar løsning, men vi var faktisk i gang af andre årsager – men  check ”aeroguest”)… vi behøver ikke stå i kø ved i receptionen. Når gæsten ankommer tager vi imod! Det gør vi jo allerede – og viser direkte i mødelokalet på afstand – der må ikke skabes kø!

Minimering af smittespredningen skal være værdiskabende for gæsten – det skal synliggøres vores ”adfærdskodeks” og tiltag = skabe tryghed og klarhed når gæsten booker og opholder sig hos os.

En række simple tiltag der er nemme at overholde og formidle -  f.eks ”hold afstand, ingen fysisk kontakt og tilgængelig håndsprit hvor end du er i huset”

Vi må ikke panikke….

Vi regner med at der skal være håndsprit ved indgange til alle mødelokaler, som medarbejdere på det kraftigste opfordres til at bruge ved teknisk support, skift af isvand osv. – medarbejderne skal være de gode eksempler = forstærke en følelse af tryghed hos gæsten.

Den nye service øvelse hedder – tryghed, ikke tæthed,  - eks. før var det kvalitet hvis den varme mad kom på bordet når gæsten sad der – nu kan det være en kvalitet, at maden er varm og på bordet lige inden de sætter sig….det kræver ret tæt kontakt at servere for konferenceholdene. Nye rutiner der gør man kontakter restauranten når holdet forlader lokalet, således man er klar i restauranten med ”frisk” mad og kolde drikke når de ankommer…

Buffeten anser vi for død – nyt morgenmadskoncept med individuelle serveringer skal implementeres  - det samme med pauseserveringer. Vi synes det lægger op til ”less is more” tilgang. Altså mindre udvalg, men i højere kvalitet = værdiskabende.

Vi vil skabe udendørs break away/grupperum – vi har omgivelserne til at være udendørs – det skal italesættes mere end nogensinde

Den gode service og værtskab i ”den nye virkelighed” kommer til at handle om at være ”foran” og forudseende eks. når du kommer i mødelokalet er sodavandene kolde, fordi vi vidste du kom nu – altså lidt som den perfekte butler hvor du ikke mangler noget og alt er perfekt – men du lægger ikke mærket til butleren….altså fuld tilgængelighed og nærvær – men på distancen(ikke mere en 2 meter) bakket op af digitale løsninger, kommunikation og god planlægning.

 

Med venlig hilsen / Best regards,

Schæffergården Hotel & Konferencecenter

Peter Feddersen

Direktør / General Manager

Mobile: +45 39 77 28 12 www.schaeffergaarden.dk

 

cid:image001.gif@01D33084.307CFBF0

FUGL LEONHARDT
Charlottenlund Stationsplads 2
2920 Charlottenlund
Tlf.: (+45) 77 33 00 00
Powered by Emply