Service & værtskab

"slå gnister" med afstand

Carsten B. Jakobsen Slotsbestyrer Sostrup Slot & Kloster

Hvordan får du værtskab og service til at ”slå gnister” med afstand?

  • Vi udviser ekstrem fleksibilitet og forståelse for de kunder der må annullere pga. Corona og samtidig ser vi bort fra enhver form for annullerings betingelser.
  • Vi tager selv kontakt inden gæsten føler de er nødsaget til at kontakte os og på den måde er pro-aktive og vejleder gæsten ift. gældende regler samt arrangement type samt gæsternes alder/helbred.

 

Hvad er din kreative vinkel i forhold til Sundhedsministeriet anbefalinger?

Vi udlejer lejlighederne da disse ligger separat.

  • Vi desinficeres nøglerne som lægges i en kuvert og hvis gæsterne helst vil undgå menneske kontakt har vi opsat en nøgleboks hvor de kan afhente kuverten og ligeledes returnere den på samme måde. Hermed sikre vi at gæsterne får et ophold uden kontakt til potentielle smittebærere.
  • Ønskes forplejning kan dette bestilles på Facebook.
  • Forplejningen pakkes og vil være klar til afhentning ved ”bagdøren” så de stadig kan nyde en god middag – vi har desuden arrangeret online TV-køkken hvor gæsterne køber råvarerne og følger ”TV-køkkenet” mht. tilberedning og anretning.

Hvilke tanker og tiltag har du gjort dig, for at skabe tryghed for dine gæster/kunder i det ”ny normal”?

  • Vi garanterer fester, kurser og møder at de kan få en hel bygning for sig selv – dvs. at man her er alene som virksomhed på hele Klosteret og der lukkes ikke eksterne ind i bygningen. Alle selskaber holdes adskilt fra hinanden på alle tider.
  • Alle vandrette flader sprittes af og nøgler pakkes desinficeret i en kuvert hvori der også ligger en desinficerings serviet så de selv kan sikre sig en ekstra gang.
  • Værelser og lejligheder holdes, så vidt muligt, lukkede i 48 timer efter afrejse inden de rengøres og gøres klar til ny ankomst.
  • Muligheden for walk & talk i det åbne rum der omkranser os.
  • Forplejning indenfor samme område hvor kurset holdes så de igen kan holde sig ”isoleret” fra andre.
  • Checkliste på værelserne så gæsterne kan se hvad, der er foretaget.
    • ”vandrette flader afsprittet, dørhåndtag afsprittet, desinficerings serviet lagt frem etc.”

Hvordan sikrer du at alle nye tiltag bliver implementeret og kommunikeret til dine medarbejdere?

Når mit personale er tilbage på arbejdspladsen, gennemgås det på driftsmøderne hver uge og der vil være en tjekliste hvor alle sikrer at alt bliver noteret og husket inden ankomster.

I starten vil alle procedure blive gennemgået med alle, inden de forsvinder ud til deres opgaver. 

 

Med venlig hilsen 

Sostrup Slot & Kloster 

 

Carsten B. Jakobsen

 

Maria Hjerte Engen 1, Gjerrild

8500 Grenaa - Danmark

Tlf. +45 8844 1200

www.sostrup.org

FUGL LEONHARDT
Charlottenlund Stationsplads 2
2920 Charlottenlund
Tlf.: (+45) 77 33 00 00
Powered by Emply